Dezvaluiri despre viata de atunci




AMINTIRI DIN PATRAUTI DE STEFAN COSTIUG
Dezvaluirile lui Stefan Costiug:
"Nu ştiu când a trecut aceste primăveri şi prin câte primejdii şi nenorociri poate rezista un om şi le-am văzut cu ochii mei, parcă s-au întâplat ieri alaltăieri şi astăzi parcă mă văd silit de un simţ oarecare să povestesc la copii şi la nepoţii povestirile de la părinţi şi evenimentele aproape apocaliptice ce le
-am petrecut în anii aceştia.
1. Am petrecut 28 de ani în Imperiul Habzburg sub 2 împăraţi.
2. Am petrecut 28 de ani în România Mare sub 4 regi.
3. Am petrecut la răscoalele din anul 1907.
4. Am participat la evenimentele din anul 1912.
5. Am participat la primul război mondial 4 ani de război.
6. Am petrecut 2 ani prizonier in armata franceză.
7. Am făcut războiul în extremul Orient Sârbia,Albania,Munte Negru.Macedonia şi Grecia la poarta Europei din Adriatica până în Mediterană.
8. M-am bucurat de pacea ce s-a făcut la Versailes în anul 1918 sub preşedenţia Americii Vilson şi tot după propunerile lui s-a făcut România Mare, după cum au scris gazetele franceze în anul 1919 din Salonic Grecia.
9. Am participat la al II lea război mondial, am văzut distrugerile maşinei război de astăzi.
10. Am văzut cum şi-au luat plata toţi politicienii boierii şi cămătarii care şi-au înfipt mâinile până în coate în averile statului fără a avea grijă de semenii lor care sufereau.
11. Am petrecut 2 ani sup preşedenţia de Republică şi am participat la omul nou de mâine. Am petrecut 46 de primari.
12. Am văzut suferinţele poporului evreu care n-au ascultat a propune lui Vilson a Americii ca toate naţiunile să meargă la naţiunea sa şi evreii la Palestina s-a făcut Verasailes în Franţa în anul 1918 abia în anul 39 - 1940 s-au dus naţiunile la naţiunea sa şi evreii nu au putut merge la Palestina şi au suferit mult.
De aceia după atâtea evenimente câte le-am văzut cu ochii mei fiecare om are un instinct trimis de cineva şi acest instict se ţine din în neam ori bun sau rău.
Dar omul este dator faţă de semenii lui să judece limpede că ce ţie nu-ţi place la altul nu face şi că omul nu câştigă nimic pe pământ atât cât trăieşte.
Numai faptele cele bune cât şi cele rele se mai pomenesc printr-o generaţie sau alta. Şi că pe Dumnezeun nimeni nu L-a văzut dar nici pe Dracul dar ei trăiesc între oameni şi se numesc omul lui Dumnezeu şi omul dracului"

0 comentarii: